Handelsbetingelser

På www.aduroshop.dk gælder følgende handelsbetingelser.

Bestilling og betaling
På www.aduroshop.dk kan du kun bestille varer via vores website.

Du kan bestille og betale i webshoppen på www.aduroshop.dk med Dankort/VISA Dankort eller MasterCard.

Når du handler på aduroshop.dk, modtager du en ordrebekræftelse, på det du køber. Denne ordrebekræftelse bedes du udskrive og gemme, idet den kan være relevant i forbindelse med ombytning, fortrydelse eller reklamation.
Det er ikke muligt at se tidligere ordrer ved log-in på websitet. Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du kontakte os via vores kontaktformular.

www.aduroshop.dk benytter DIBS som betalingsgateway og har indløsningsaftale med Nets – det tidligere PBS. Betalingssystemet lever op til alle de sikkerhedskrav, der er stillet og er godkendt og certificeret af Nets. Al kommunikation mellem betalingssystem og kortindehaveren foregår via en krypteret SSL forbindelse. Dette sikrer, at uvedkommende ikke kan se de data som udveksles.
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Aduro A/S. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Priser og levering
Alle vores priser er i danske kroner og inklusiv 25 % moms og andre afgifter. Den gældende pris er den, som på dagen for bestillingen er angivet på hjemmesiden for den pågældende vare. Priserne er kun gældende inden for Danmarks grænser ekskl. Grønland og Færøerne.

Fragt beregnes på ordren.

Der tages forbehold for pris- og afgiftsændringer, prisfejl og udgåede eller udsolgte varer.

I det omfang der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, kan disse udskrives fra webshoppen.

Levering
Pakken sendes med GLS og i enkelte lande GLS underleverandører. Leveringstidsrummet er i hverdagene mellem kl. 8-17.

Hvis modtager ikke er hjemme på afleveringstidspunktet, tager GLS pakken med tilbage til nærmeste pakkeshop/terminal og lægger samtidig en besked hos modtager med instrukser omkring afhentning. Er pakken ikke afhentet/afleveret indenfor 14 dage fra første leveringsforsøg, returneres pakken automatisk til Aduro A/S. Skal pakken på ny gen-sendes afregnes kunden for erstatningsfragten. Er pakken ikke ankommet inden for nedennævnte leveringstider, har kunden pligt til at kontakte Aduro A/S indenfor 7 dage.

Ved modtagelse skal pakken straks kontrolleres for eventuelle skader og mangler. Har pakken mod forventning været åbnet eller er pakken og indholdet på anden måde synligt beskadiget, skal modtageren enten afvise at modtage eller med forbehold kvittere for modtagelse. Har modtager taget imod forsendelsen under forbehold, og hvis produktet samtidig konstateres skadet, skal modtager indenfor 48 timer efter modtagelse reklamere overfor Aduro A/S for at bevare erstatningsgarantien. Dette gælder også ved ikke synlige skader. Både ved synlige og ikke-synlige skader skal modtager dokumentere skaden i form af billeder af skaden og emballagen inkl label. Herudover skal ordrenummer og forsendelsesnummer også fremgå af reklamationen for hurtigere ekspedition.

Danmark
Aduro leverer i Danmark via GLS, hvor leveringstiden er 2-4 arbejdsdage fra bestilling. Leveringspriserne og leveringsbetingelserne er kun gældende inden for Danmarks grænser ekskl. Grønland og Færøerne. I tilfælde af levering til Grønland eller Færøerne bedes kunden kontakte Aduro A/S for en leveringspris.

Norge
Aduro leverer i Norge via GLS (Posten Norge), hvor leveringstiden er 7-9 arbejdsdage fra bestilling. Leveringspriserne og leveringsbetingelserne er kun gældende inden for Norges grænser.

Tyskland
Aduro leverer i Tyskland via GLS, hvor leveringstiden er 5-7 arbejdsdage fra bestilling. Leveringspriserne og leveringsbetingelserne er kun gældende inden for Tysklands grænser.

Frankrig
Aduro leverer i Frankrig via GLS, hvor leveringstiden er 5-7 arbejdsdage fra bestilling. Leveringspriserne og leveringsbetingelserne er kun gældende inden for Frankrigs grænser.

Belgien
Aduro leverer i Belgien via GLS, hvor leveringstiden er 4-6 arbejdsdage fra bestilling. Leveringspriserne og leveringsbetingelserne er kun gældende inden for Belgiens grænser.

Sverige
Aduro leverer i Sverige via GLS (Schenker AB), hvor leveringstiden er 6-8 arbejdsdage fra bestilling. Leveringspriserne og leveringsbetingelserne er kun gældende inden for Sveriges grænser.

Storbritannien
Aduro leverer i Storbritannien via GLS (Royal Mail), hvor leveringstiden er 5-7 arbejdsdage fra bestilling. Leveringspriserne og leveringsbetingelserne er kun gældende inden for Storbritanniens grænser.

Irland
Aduro leverer i Irland via GLS, hvor leveringstiden er 6-8 arbejdsdage fra bestilling. Leveringspriserne og leveringsbetingelserne er kun gældende inden for Irlands grænser.

Finland
Aduro leverer i Finland via GLS (Posti, m. fl.), hvor leveringstiden er 5-7 arbejdsdage fra bestilling. Leveringspriserne og leveringsbetingelserne er kun gældende inden for Finlands grænser.

Island
Aduro leverer i Island via GLS, hvor leveringstiden er 11-13 arbejdsdage fra bestilling. Leveringspriserne og leveringsbetingelserne er kun gældende inden for Islands grænser.

Tjekkiet
Aduro leverer i Tjekkiet via GLS, hvor leveringstiden er 4-6 arbejdsdage fra bestilling. Leveringspriserne og leveringsbetingelserne er kun gældende inden for Tjekkiets grænser.

Spanien
Aduro leverer i Spanien via GLS, hvor leveringstiden er 7-9 arbejdsdage fra bestilling. Leveringspriserne og leveringsbetingelserne er kun gældende inden for Spaniens grænser.

Schweiz
Aduro leverer i Schweiz via GLS (Swiss Post), hvor leveringstiden er 5-7 arbejdsdage fra bestilling. Leveringspriserne og leveringsbetingelserne er kun gældende inden for Schweiz’ grænser.

Østrig
Aduro leverer i Østrig via GLS, hvor leveringstiden er 4-6 arbejdsdage fra bestilling. Leveringspriserne og leveringsbetingelserne er kun gældende inden for Østrigs grænser.

Holland
Aduro leverer i Holland via GLS, hvor leveringstiden er 4-6 arbejdsdage fra bestilling. Leveringspriserne og leveringsbetingelserne er kun gældende inden for Hollands grænser.

Luxembourg
Aduro leverer i Luxembourg via GLS, hvor leveringstiden er 4-6 arbejdsdage fra bestilling. Leveringspriserne og leveringsbetingelserne er kun gældende inden for Luxembourgs grænser.

Litauen
Aduro leverer i Litauen via GLS, hvor leveringstiden er 6-8 arbejdsdage fra bestilling. Leveringspriserne og leveringsbetingelserne er kun gældende inden for Litauens grænser.

Italien
Aduro leverer i Italien via GLS, hvor leveringstiden er 6-8 arbejdsdage fra bestilling. Leveringspriserne og leveringsbetingelserne er kun gældende inden for Italiens grænser.

Grækenland
Aduro leverer i Grækenland via GLS, hvor leveringstiden er 8-10 arbejdsdage fra bestilling. Leveringspriserne og leveringsbetingelserne er kun gældende inden for Grækenlands grænser.

Estland
Aduro leverer i Estland via GLS, hvor leveringstiden er 8-10 arbejdsdage fra bestilling. Leveringspriserne og leveringsbetingelserne er kun gældende inden for Estlands grænser.

Polen
Aduro leverer i Polen via GLS, hvor leveringstiden er 5-7 arbejdsdage fra bestilling. Leveringspriserne og leveringsbetingelserne er kun gældende inden for Polens grænser.


Fortrydelses- og returret
Ifølge dansk lov har du ret til at fortryde og returnere dit køb senest 14 dage efter, du har modtaget varen. Fortrydelsesretten kan kun udnyttes, hvis varen tilbageleveres i væsentligt samme stand og mængde. Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt. Varen skal returneres i original emballage sammen med en kopi af din ordrebekræftelse.

Hvis du fortryder købet, skal varerne sendes til:
Aduro A/S
Beringvej 17
DK 8361 Hasselager

Du skal selv betale for at sende varen retur.
Hvis varen opfylder kravene om fortrydelses- og returret, vil du få dine penge tilbage senest 14 dage efter, at vi har modtaget varen. Det beløb, som du får refunderet er såvel betalingen for den pågældende vare samt eventuelle leveringsomkostninger. Beløbet bliver overført til det kort du har betalt med eller til din bankkonto.

Du kan fortryde et køb ved:

- at nægte at modtage varen, eller
- at returnere varen til Aduro A/S

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Henvendelser vedrørende fortrydelsesretten eller returnering af varer skal ske via udfyldelse af denne standardfortrydelsesformular Bilag 3. Formularen skal mailes til følgende e-mail: aduroshop@aduro.dk
Ved spørgsmål kontakt Aduro på aduroshop@aduro.dk  

Har du returneret varen, vil du få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.


Reklamationsret
Du har 2 års reklamationsret på alle varer. Det betyder, at du inden for 2 år kan påberåbe dig fejl og mangler. Du kan enten få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Reklamationsretten/garantien dækker dog ikke skader forårsaget af forkert installation og brug af brændeovnen. Den omfatter ligeledes ikke løsdele og sliddele (ildfaste sten, glas, pakninger, skinner, støbejernsrist og greb), da de slides ved almindelig brug.

Eventuelle fejl eller mangler ved det modtagne skal påberåbes inden for rimelig tid efter, at de er konstateret. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Aduro A/S
Beringvej 17
8361 Hasselager

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Reparation og omlevering
Såfremt varen viser sig at være behæftet med fejl eller mangler, påtager Aduro A/S sig at udbedre disse inden for rimelig tid. Hvis det viser sig ikke at være muligt, eller Aduro A/S ikke skønner det hensigtsmæssigt at reparere varen, påtager Aduro A/S sig i stedet at levere en ny fejlfri vare efter modtagelsen af den defekte vare. Aduro A/S påtager sig endvidere at refundere dine eventuelle dokumenterede udgifter forbundet med returneringen. Hvis hverken reparation eller omlevering er muligt, refunderer Aduro A/S i stedet købesummen til dig, inkl. dine dokumenterede udgifter forbundet med returneringen.

Klage-adgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Aduro A/S. I fald det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt, se www.kfst.dk

Ansvar
Aduro A/S påtager sig ikke noget ansvar, ud over hvad der fremgår af ovennævnte punkter. Aduro A/S kan i intet tilfælde gøres ansvarlig for indirekte tab eller følgeskader. Du er beskyttet af loven. Aduro A/S indgår alle aftaler på dansk og efter dansk ret. Når du handler på www.aduroshop.dk gælder dansk rets almindelige købe- og aftaleretlige regler også reglerne om forbrugerkøb. Som forbruger er du derfor beskyttet af den gældende lovgivning på området, dvs. primært Købeloven og Forbrugeraftaleloven.

Ansvarsfraskrivelse og forbehold
Aduro A/S tager forbehold for trykfejl i både priser og varebeskrivelse, moms- og afgiftsændringer samt forsinket eller mangelfuld levering som følge af force majeure begivenheder.

Behandling af personoplysninger
For at du kan indgå aftale med os på www.aduroshop.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
• Navn
• Adresse
• Telefonnummer
• E-mail adresse

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Ansatte hos Aduro A/S har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på www.aduroshop.dk er Aduro A/S.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Al kommunikation mellem Betalingssystem og kortindehaveren foregår via en krypteret SSL forbindelse. Dette sikrer at uvedkommende ikke kan se de data som udveksles.

Oplysninger afgivet til www.aduroshop.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Aduro A/S har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Aduro A/S via e-mail aduroshop@aduro.dk.

Cookies
På www.aduroshop.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Logstatistik
Vi bruger en logstatistik på www.aduroshop.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere www.aduroshop.dk

Markedsføring
Oplysninger om kunder: Navn, adresse, e-mail mv. benyttes kun af Aduro A/S til at opfylde din bestilling og informere dig om eventuelle uforudsete problemer med leveringen. Aduro A/S videregiver i intet tilfælde dine oplysninger til tredjemand, og Aduro A/S benytter heller ikke oplysninger til markedsføringsmæssige formål, medmindre du har accepteret dette.

Sletning af oplysninger
Oplysningerne vedrørende din bestilling samt eventuelle andre kundeoplysninger opbevares i 5 år, hvorefter oplysninger automatisk slettes, medmindre oplysningerne fortsat er relevante for Aduro A/S f.eks. i forbindelse med opfyldelsen af nye ordrer eller lignende. Det sker for sikre korrekt håndtering af eventuelle reklamationer.